IkaEikha Who Cares: So what if i'm single ?

Friday, December 23

So what if i'm single ?



Zaman sekarang nie ada lagi ke yang single ? Maybe ada , tapi ramai yang dah ada kekasih #kot .. Yela kan orang sekarang kan kebanyakkannya desperate, tak cukup kasih sayang, sunyi and bla bla bla .. #Baguslah kalau terasa :P.. Tak salah kot nak couple , tapi kenalah dengan cara yang betul #Copypaste dari ayat mak aku -.- Aku single , but it doesn't mean yang aku nie tak laku . haha :P Ramai yang tertanya2 , best ke single ? Sape cakap single tak best ? Single nie best tauu , nak tau kelebihan single ? haaaa meh nak stori ;)

1. Banyak masa dengan family dan kawan .
* Yelakan kalau ada kekasih nie korang mesti jarang hang dengan family , jarang keluar lepak ngan kawan2, asyik-asyik kekasih je..Sampai ada setengah yang sanggup gaduh dengan family or kawan disebabkan kekasih yang belum pasti kawin dengan dia tuu -..-

2. Bebas kemana sahaja dengan siapa
* Kalau dah couple mesti wajib ada sikap control antara satu sama lain , tak salah dah memang adat bercouple .. Tapi kalau nak keluar hang ngan kawan pun tak boleh tuu dah kira over ! Parents pun tak de la control macam tu sekali.. Facebook ? Ramai kawan2 aku clash disebabkan nie .. laa kalau nak friend dekat facebook pun tak bole , baik takyah berfacebook terus..

3.Jimat Kos
* Keluar je dengan kekasih konfem banyak keluar duit .. Perempuan zaman sekarang nie bukannya bole harap, semuanya tukang kikis #kecuali aku :D .. Ramai yang mengada-ngada, nak tu la , nak ni laa.. Si boyfie nie lak rela habis duit disebabkan pempuan yang dia sayang tuu.. orang cakap bodoh kang marah -,-
* Kredit ? Ada yang gila sangat sampaikan hari-hari topup .. Sekali topup 10hengget , 20hengget . Kalau duit sendiri tak kesah la kan, ni duit makbapak dia.. 24jam contact , ape yang dyorg bualkan pun aku tak tahu la =..=

4. Takde masalah hati/jiwa/perasaan
*Malang la kalau dapat kekasih yang kuat merajuk , cepat marah , kuat jealous . Hari2 ada je yang tak kena, hari2 kena pujuk.. Tak rimas ke wei? Mcam mana hubungan nak kekal lama kalau macam nie -..-

5.Takyah nak jaga penampilan
*Selekeh selekeh pun takde orang nak hirau.. Takde la nak kena beli kasut baru , beg baru , baju baru , mekap baru supaya nak kelihatan perfect la kot di mata orang yang tersayang tuu .. Kekasih cerewet , kalau pakai yang tak kena terus tak suka . WTF !

6.Takde bunyi leteran kekasih..
*Buat ni tak kena , buat tu tak kena , habis nak buat macam mane lagi ? Ape kau ingat kau tu perfect sangat ? Kalau single , tak de yang nak popet popet dekat kita kan ^^,

7. Kurang Dosa
*Nothing left to say , no couple no maksiat :P hikhik ..



Pendapat masing-masing , kalau korang rasa selesa dengan couple teruskan jelaa , tapi kalau korang rasa single is more better just go on :D Entry nie takde kaitan dengan aku pun , cuma aku single sebab aku dah terlampau fedup dah ngan lelaki . hikhok.. Peace (Y)
Suka Entry Nie ? Like Laa ^^,