IkaEikha Who Cares: FlashBack :]

Tuesday, August 9

FlashBack :]

Assalamualaikum semua.. lama gila aku x update belog .. sorry , tak sempat , *macam la korang kesah kan .. okey fine ~ amacam puasa anda semua ? ok kee ? honestly , aku rindu ramadhan masa aku kecik2 dulu :( kalau ngah termenung sorang2 , teringat pulak masa aku mula2 nak start belajar puasa dulu ..

Haaa , aku start puasa masa aku darjah tiga kalu tak silap ,. mula2 puasa ,aku puasa setengah hari je .ala mula2 biasa laa tu kan , bila dah biasa , aku dah dapat puasa penuh *hepi sangat time tuu :))) tapi sebagus-2 aku , ada jugak time aku jahat :O haaa masa aku kecik2 dulu , sehari before nak puasa , aku beli makanan banyak2 and simpan dalam almari bilik aku.. keesokan hari kalau aku tak tahan lapar sangat , aku senyap2 masuk bilik and makan sepuas2 hati .. muhahaha *aku memang bijak masa kecik2 dulu -,-' . tapi bila semua makanan yang aku spare tuu dah habis , aku senyap-2 masuk dapur and curik semua makanan yang ada .. aku rela tak ikot orang kua asal aku dapat duduk rumah sorang2 and makan sambil melompat2 . muahahaha ...

Time yang paling aku suka , masa nak berbuka .. setengah jam sebelum berbuka , aku dah tersengeh-2 macam orang gila kat meja makan . hahaha .. *excited sangad nak berbuka .. Tapi bila dah berbuka ,cepat pulak kenyang ==' . perut aku tak boleh terima banyak makanan kott .. sebab tu aku sampai sekarang tak gemok . hehe .. *berlagak :P Masa aku kecik dulu , aku ganas .. *kata mak aku laa. lepas je berbuka , aku selalu ikot abg-2 aku main mercun dekat belakang rumah .. mercun bola , mercun papan , mercun k-pop , waa .. semua mercun kegemaran aku .. aku ada sorang kazen nie .. penakut gilaa ==' , jangan kata mercun , bunga api punn belum tentu dia sentuh . aku n abg-2 aku pun ape lagi , ambik mercun terus paling kat dia .. dia melompat-2 sambil nangis cari mak dia . muhahahahahaha *gelak jahat . aku selalu ikot abg-2 aku pergi terawih , terawih tak pernah ponteng okey ~ hehe

Dalam banyak-2 part , part yang paling aku tak suka bile time sahur .. apehal pagi-2 dah kena bangun .. kalau aku tak bangun , konfem mak aku marah aku -,-" .. aku suka sangat time semua keluarga aku balik rumah ,time tuu lah aku mengambil kesempatan untuk mintak duit raya ngan semua . ada yang bagi , tapi ad jugak yang nampak aku and then pura2 buat tak nampak . *kedekut punyaa orang -.- Tapi , masa puasa , cepat je rasa lapar , bila time raya .. rela tak makan asal boleh cari duit . alamak , pelik laa kan kan kan ? Raya tahun nie family aku nak tema kuning muda , tapi . aku sorang je lainn, aku dah beli baju kebaya nyonya warna hitam .. aku dikecualikan ? like i care =..= Mesti raya tahun nie aku tak dapat duet raya yang banyak macam aku kecik-2 dulu ---''

*ape tengok tengok ? ^^


Suka Entry Nie ? Like Laa ^^,